Itt vagy: » Sajtószoba » Hírek » Félretájékoztat az Antena 3

Félretájékoztat az Antena 3

2013. március 23., szombat

A Nemzeti Audiovizuális Tanács (CNA) bejelentette: megbüntetik az Antena 3 tv csatornát, amiért a Sinteza Zilei című műsorban, január 29-én hamisan állították, hogy Kovászna megye önkormányzatának honlapja nem érthető el román nyelven.

A Nemzeti Audiovizuális Tanács (CNA) bejelentette: megbüntetik az Antena 3 tv csatornát, amiért a Sinteza Zilei című műsorban, január 29-én hamisan állították, hogy Kovászna megye önkormányzatának honlapja nem érthető el román nyelven. Az Audiovizuális Tanács azt is kifogásolta, hogy az élő adásban gyalázkodó szöveg hangzott el Tamás Sándor, Kovászna Megye Tanácsa elnöke személyét illetően és, hogy számítógépen megmásított honlap jelent meg a tv képernyőjén.
A feljelentést a bukaresti székhelyű ActiveWatch nevű emberi jogokat védő szervezet (http://www.activewatch.ro/) tette le.

A döntésről Tamás Sándor a következőképp nyilatkozott: „Tudatosan félretájékoztatták nézőiket, vagy más szavakkal élve, szándékosan hazudtak az Antena 3 műsorvezetői. Amikor a januári műsorban, többek közt Mihai Gâdea azt állította, hogy Kovászna Megye Tanácsának honlapja kizárólag magyar nyelven érhető el, nem csak valótlanságot állított, hanem gyűlöletet is keltett. A megyei önkormányzat weboldala létrehozásától kezdve kétnyelvű. A kérdéses adásban, a honlap felső menüsorában található RO felirat, amely a román nyelvű változatra viszi át az érdeklődőt, nem jelent meg: azt a műsor készítői takarták el. Ezt a tényt megerősítheti több felhasználó is: az önkormányzat munkatársai a Google által készített kimutatás alapján bizonyították, hogy aznap 849 látogatója volt a honlapnak, ebből több mint 80 százalék Romániából, direkt módon, azaz a cjcv.ro, kvmt.ro, consiliuljudeteancovasna.ro, vagy a kovasznamegyetanacsa.ro címet használva jutott el hozzánk.

Felháborító, hogy a műsor keretében ezzel az átlátszó módszerrel magyarellenes indulatokat szítottak. A műsorvezetők viselkedésére nem szeretnék külön kitérni, hiszen a stílus és a hozzáállás elmond mindent. A Nemzeti Audiovizuális Tanács határozatát üdvözlöm és helyesnek tartom, hiszen döntésükben rámutatnak: a csatorna munkatársai nem tartották be a nézők elfogulatlan tájékoztatására vonatkozó kötelességüket. Az elmúlt hetekben, hónapokban túl gyakran sugároznak olyan műsorokat, amelyek az erdélyi magyar közösséget közvetve, vagy közvetetten támadják. Bízom benne, hogy a történtek az előítéletektől mentes, szakszerű tájékoztatást segítik.”

 

Hírek